<p style="margin:0cm 0cm 12pt"><span style="font-family:Georgia,serif;"><span style="font-size:18px;"><span style="caret-color:#000000"><span style="color:#000000">Mücerred resimler yapan ressam Piet Mondrian’ın bir tablosunun 75 yıldır ters vaziyette asıldığı ortaya çıktı.</span></span></span></span></p> <p style="margin:0cm 0cm 12pt"><span style="font-family:Georgia,serif;"><span style="font-size:18px;"><span style="caret-color:#000000"><span style="color:#000000">“New York City I” isimli tablonun duvara yanlış asıldığı ortaya çıkmasına rağmen, sanat eserine zarar vermeme adına pozisyonu değiştirilmeyecek.</span></span></span></span></p> <p style="margin:0cm 0cm 12pt"><span style="font-family:Georgia,serif;"><span style="font-size:18px;"><span style="caret-color:#000000"><span style="color:#000000">1941 yılında tamamlanan soyut tablo, önce New York’ta sergilendikten sonra 1980 yılından bu yana Almanya’nın Düsseldorf kentindeki bir müzede bulunuyor.</span></span></span></span></p> <p style="margin:0cm 0cm 12pt"><span style="font-family:Georgia,serif;"><span style="font-size:18px;"><span style="caret-color:#000000"><span style="color:#000000">Sanat tarihi uzmanı ve küratör Susanne Meyer-Büser, tablonun asılış biçiminin yanlış olduğundan yüzde yüz emin olduğunu belirterek, resimde sergilenen ufuk çizgisinin soyut yorumlanmış haline göre, altta yer alan karanlık gökyüzü tasvirinin, aslında üst tarafta olması gerektiğini bildirdi.</span></span></span></span></p> <p style="margin:0cm 0cm 12pt"><span style="font-family:Georgia,serif;"><span style="font-size:18px;"><span style="caret-color:#000000"><span style="color:#000000">Meyer-Büser, Mondrian'ın karmaşık katlanmayla çerçevenin hemen üstünde bir çizgi ile başlayarak çalıştığını, daha sonra aşağı doğru indiğini ve bunun da bazı sarı çizgilerin neden alttan birkaç milimetre aşağıda durduğu açıkladığı görüşünü dile getirdi.</span></span></span></span></p> <p style="margin:0cm 0cm 12pt"></p> <p style="margin:0cm 0cm 12pt"></p>