Haberler

İran: "Hürmüz bizim kırmızı çizgimizdir!"

İran ile Körfez ülkeleri ve ABD arasındaki gerilim, karşılıklı açıklamalarla yeni bir boyuta taşındı. ABD ve Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) dışişleri bakanlarının gerçekleştirdiği toplantının ardından yayımlanan ortak bildiri, Tahran yönetiminin sert tepkisine sebep oldu

Abone Ol

Söz konusu bildiride, Hürmüz Boğazı’ndan geçişlerde herhangi bir ücret talep edilmesinin kabul edilemez olduğu vurgulanırken, bölgede kalıcı barış için İran’ın balistik füze, insansız hava aracı programları ve vekil güçlerine yönelik önlemler alınması gerektiği ifade edildi. Ayrıca Lübnan’daki devlet dışı silahlı grupların hükümet kontrolüne girmesi çağrısı yapıldı.

Bu hamleye gecikmeden cevap veren İran Meclisi Ulusal Güvenlik Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, Körfez ülkelerini sert bir dille uyardı. Körfez liderlerinin ABD’nin yazdığı senaryolar üzerinden kumar oynamasının kendi topraklarına istikrar getirmeyeceğini belirten Azizi, ülkesinin askeri kapasitesine ve stratejik konumuna dikkat çekti. Füze gücünün, insansız hava araçlarının ve Hürmüz Boğazı üzerindeki yönetim hakkının İran’ın kırmızı çizgisi olduğunu ilan eden Azizi, bölgesel güvenliğin yegane yolunun Vaşington yönetimi ile araya mesafe koymaktan geçtiğini savundu. Bölge ülkelerinin topraklarında ABD askeri üslerine yer açmasının bir güvenlik kalkanı oluşturmadığını, tam aksine bu durumun doğrudan bir tehdit kaynağı haline geldiğini de sözlerine ekledi.

{ "vars": { "account": "UA-216063560-1" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }