Mimar Sinan’a Süleymaniye’yi yaptıran, sadece teknik ilmi değil, Mimar Cevat Ülger’in deyimiyle, Mimar Sinan'ın mimar, mühendis, şehirci olmakla birlikte, şair, musikişinas, ressam, heykeltıraş, dekoratör ve hattat olmasının da büyük tesirleri olmuştur. Sanatı kopmaz bir bütün olarak görmüş ve bunu dehasına katarak ortaya muhteşem bir eser çıkarmıştır. Sinan, teknik bilgisiyle beraber, dehasını, sanatkârlığını, fikrî ve ahlakî altyapısını konuşturmuştur.

Mimar Sinan, kendi çağında “doğru düşünceyi doğru düşünce faaliyetiyle kesiştirecek düzenleyici kodları temin eden bir ‘Bütün Fikir’e ihtiyaç” duymuş ve bir dünya görüşü etrafında ve ‘bütün fikir’ prensibiyle bu zevk ağını örmüştür. “Suretler olmasaydı manalar ebediyyen tecelliye gelmezdi” anlayışınca Sinan, kendi ruhunda taşıdığı mânâsını suretlere giydirmiştir.

M. Taha İnci

Haberin tamamı için TIKLA