Tüm Makaleleri
Hasan Hüseyin Akdağ
Suha Arın belgesellerinde Mimar Sinan’ın izini sürmek
Suha Arın sinematografik yapıda zenginleştirdiği gerçekleri estetik ritimlerle seyirciye aktarır. Suha Arın, gerçeklik ile estetiği bir arada verir. Gerçeklik için estetikten, estetik için gerçeklikte...
Cevat Ülger’in mücerret halı dokumacılığı
Cevat Ülger’in halı tasarımı, duvar halısı olduğundan yerleşik hayata yönelik geliştirilmiştir. Kesin bir şekilde halı tasarımını tasniflendirmek mümkün değildir. Halının gelişim tarihine baktığımızda...
Turgut Cansever’i okuma klavuzu: Düzenli’nin “İdrak ve İnşa” eseri
Düzenli, “İdrak ve İnşa” eseri ile Turgut Cansever’e parça parça bakmak yerine bütüncül bir şekilde bakılması gerektiğini gösterir. Ne tümdenvarımın zafiyetine, ne de tümdengelimin körlüğüne düşer. Ca...
Mimarlık üzerine genel düşünceler
Rafa kaldırılan yalnız Mimar Kemaleddin Bey’in planları değil, tarihimiz boyunca biriktirdiğimiz anlayışımız, fikrimiz ve inancımızdı. Cumhuriyet devri kendi güzellik ve mimari anlayışını ortaya koyam...
Mimarînin La Majör Akoru: Cevat Ülger Karamehmedler
Cevat Ülger günümüz mimarlığının en büyük eksiğinin “ritimsizlik” olduğunu ifade etmiştir. Ritmin kendisine has bir gücünün olduğunu ve her sahada bu ritmi yakalamamız gerektiğini defalarca vurgulamış...
Modernizm ve milli mimari
Oryantalist üslup, gotik ve barok formları kullanmanın yüksek anlayış olarak kabul edildiği Abdülaziz dönemi ve devamı halinde Tanzimat’ta etkisini giderek arttırır. Sultan Abdülhamid döneminde inşa e...
Şehircilik, modern mimari, Batılılaşma ve Dostoyevski
Troyat, Dostoyevski’yi tanımlarken onun “yer ile gök arasında asılı kaldığını” söyler. Dostoyevski’nin hayatında birçok şeyi bulmak mümkündür. Kumar, sara hastalığı, batılılaşmaya karşı durma, esir dü...
Bir Cevat Ülger eseri: Eskişehir Ali Çavuş Camii
Eskişehir Ali Çavuş Camii ilk olarak 1933 yılında kerpiçten yapılmıştır. İlerleyen zamanlarda cemaate yetmediği için yıkılıp, 1965 yılında yenisi Cevat Ülger tarafından inşa edilmiştir.